Ważne informacje

Jeżeli ktoś zamierza zorganizować jakąkolwiek większa trasę na Grenlandii musi uzyskać zgodę od Danish Polar Centre agencję podległą pod Danish Agency for Science, Technology and Innovation ( www.fi.de). Rozpatrzenie wniosku trwa 12 tygodni ( tak, 3 miesiące!). Wśród warunków które trzeba spełnić aby uzyskać pozwolenie jest posiadanie radioboi personalnej EPIRB oraz ubezpieczenia ekspedycji na bardzo dużą kwotę. Natomiast dla aktywnościu z dala od brzegów nie jest wymagana broń palna przeciwko niedźwiedziom polarnym. Więcej przydatnych informacji mozna znaleźć na stronie www.greenland.com

Są dwie możliwości dostania się na Grenlandię, drogą morską lub lotniczą. Na wschodnie wybrzeże najłatwiej dostać się z przesiadką na Islandii, promem lub samolotem, na zachodnie istnieją połączenia z Kopenhagą (np. z Kangerlussuaq – tak jak wyglądał powrót z naszej wyprawy). O ile tylko jesteśmy w stanie, powinniśmy kupować bilety lotnicze z dużym wyprzedzeniem, ponieważ może się okazać że trafi się na okres przeładunku bogatych amerykanów z luksusowaych wycieczkowców do samolotów i wszystkie miejsca będą sprzedane z dużym wyprzedzeniem.

Nasza trasa była na szerokości geograficznej koła podbiegunowego, w związku z czym występowały normalne pory dnia i nocy. Słońce zachodziło w połowie sierpnia po 21.00 a wschodziło około 6.00 rano.

"Grenlandia – Trawers 2009 Grenlandia" table of contents

  1. Grenlandia – Trawers 2009 Grenlandia
  2. Dziennik ekspedycji
  3. Ważne informacje
  4. Pogoda
  5. Sprzęt
  6. Podziękowania
  7. Mapy i linki
  8. Sponsorzy
  9. Galeria początek
  10. Galeria płaskowyż
  11. Dye2
  12. Galeria koniec trasy
  13. Profil trasy
  14. Relacje w mediach